Klachten en geschillen

Als u een klacht heeft, kunt u dit melden aan het pensioenfonds. Het fonds heeft een klachten- en geschillenprocedure.

We doen ons uiterste best om ervoor te zorgen dat u een goede service van ons ontvangt. Toch niet tevreden? Laat het ons weten, dan zoeken we samen met u naar een oplossing. Vaak kunnen we u direct al helpen, maar soms hebben we meer tijd nodig. Hier leest u wat u dan kunt doen, wat u van ons kunt verwachten en welke stappen u kunt nemen als u het niet eens bent met onze oplossing.

Klachten en geschillen infographic

Bent u niet tevreden? Laat het ons weten
U kunt op verschillende manieren contact met ons opnemen:

  • Stuur een bericht via ons contactformulier
     - Vermeld uw geboortedatum en telefoonnummer.
     - U ontvangt direct een ontvangstbevestiging.

  • Neem telefonisch contact op: 013 462 35 21
     - U kunt ons bellen op werkdagen van 08:30 tot 17:30 uur.
     - U ontvangt een bevestiging dat we met elkaar hebben gesproken.

  • Schrijf een brief
     - Stichting Pensioenfonds voor Fysiotherapeuten
     - Antwoordnummer 70002
     - 5000 WV TILBURG
     - Postbus 90170
     - 5000 LM TILBURG
     - Vermeld uw geboortedatum, telefoonnummer en eventueel uw e-mailadres.
     - U ontvangt een bevestiging dat we uw brief hebben ontvangen.

Wij werken aan een oplossing

U hoort binnen 2 weken van ons

  • Na de ontvangst van uw klacht nemen we binnen 5 dagen telefonisch contact met u op.
  • Binnen 2 weken na de ontvangst van uw klacht, hebben we een oplossing voor u. Lukt dit niet? Dan laten we u dat zo snel mogelijk weten.
  • Hebben we meer informatie nodig? Dan vragen we deze bij u op en laten we weten wanneer we een antwoord hebben.

Bent u niet tevreden met onze oplossing? U kunt verdere stappen zetten
Bent u niet tevreden met onze oplossing? U kunt binnen 4 weken bezwaar maken bij het bestuur van Stichting Pensioenfonds voor Fysiotherapeuten (SPF). Dat kan op verschillende manieren:

  • Stuur een bericht via ons contactformulier
     - Vermeld uw geboortedatum en telefoonnummer.

  • Neem telefonisch contact op: 013 462 35 21

  • Schrijf een brief:
     - Stichting Pensioenfonds voor Fysiotherapeuten
     - t.a.v het bestuur
     - Antwoordnummer 70002
     - 5000 WV TILBURG
     - Postbus 90170
     - 5000 LM TILBURG

U hoort binnen 4 weken van ons
Wij sturen u een ontvangstbevestiging en binnen 4 weken ontvangt u een oplossing. Heeft het bestuur meer informatie nodig? Dan vragen ze deze bij u op en laten u weten wanneer ze een antwoord hebben. U kunt advies vragen bij de Geschilleninstantie Pensioenfondsen.

Wat kunt u doen als u niet tevreden bent met de oplossing van uw klacht? 
Hebben we binnen 12 weken geen oplossing geboden voor uw klacht of bent u het niet eens met de uitkomst? Dan is er sprake van een geschil. Hiervoor kunt u om bemiddeling of om een uitspraak vragen bij de Geschilleninstantie Pensioenfondsen. Kijk op www.geschilleninstantiepensioenfondsen.nl voor meer informatie en de contactgegevens van de Geschilleninstantie Pensioenfondsen.

U kunt altijd naar de rechter
Meer informatie hierover en de contactgegevens vindt u op rechtspraak.nl.

Klachten en geschillen